علیرضا زاکانی، شهردار تهران

شاید مهمترین مشکلی که شهروندان تهرانی همه روزه با آن به نوعی درگیر هستند، مشکل ترافیک حاصل از خودرو شخصی و تبعات ناشی از آن مانند آلودگی، ازدحام، تصادفات و آسیب جسمی و روانی است. مسلماً حل این مشکل قدیمی و فراگیر، با جلب اعتماد و مشارکت شهروندان عزیز و فهیم تسهیل می گردد.

حمل و نقل و ترافیک، از بخش‌های زیرساختی است که تنها با فرهنگ صحیح کارایی لازم را خواهد داشت. توسعه حمل و نقل همگانی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه، نیازمند کسب دانش روز، انتقال تجربیات، هم‌اندیشی صاحب‌نظران، متخصصان، کارشناسان و مدیران است. در راستای تأکید مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی‌بر حل مشکل ترافیک با استفاده از راه حل علمی، کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که طی سالیان گذشته به ارائه نتایج مطالعات و تحقیقات ارزشمند اساتید و پژوهشگران جهت حل مشکلات شهر پرداخته، بعد از وقفه چند ساله در نوزدهمین دوره با جدیت بیشتر زمینه‌ساز بررسی و  ارائه آخرین راهکارها و تعامل مؤثر با مدیران و مسئولان اجرایی خواهد بود.

هدف همه این تلاش‌ها حرکت به طرف شهری زیست‌پذیر، انسان‌محور، ایمن، پاک و زیبا برای زندگی درست و رشد و تعالی همه شهروندان عزیز تهرانی می‌باشد.