جناب آقای مهندس محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران"کانون ارتباطی متخصصان و مدیران شهری: نوآوری در مدیریت حمل و نقل و ترافیک"

 

موضوع حمل و نقل و ترافیک همواره یکی از محورهای اصلی توسعه شهرها و کشورها بوده است. از جمله انتظارات اصلی مردم، به‌ویژه در کلانشهرها، کاهش ترافیک و حل معضل آلودگی هواست. برای رفع این مشکلات و تسهیل تردد شهروندان، راهکارهای متعددی وجود دارد. اما در شرایط کنونی، مدیریت علمی باید جایگزین مدیریت سنتی شود. وظیفه مدیریت شهری این است که با بهره‌گیری از روش‌های به‌روز و کارشناسی، گره‌های ترافیکی را برطرف کرده و مسیرهای جدیدی از اندیشه و عمل ایجاد کند.

برگزاری "کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک" به عنوان مهم‌ترین کنفرانس علمی و تخصصی در کشور، با حضور اساتید، صاحب‌نظران و فعالان این حوزه، می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای مدیریت علمی و حل معضلات شهری فراهم کند.

نتایج این کنفرانس که بر پایه هم‌اندیشی و تعامل مسئولان اجرایی در بخش‌های درون‌شهری و برون‌شهری است، می‌تواند اثربخش باشد.امروزه، نگاه نو و رویکرد جدید مدیریت شهری به موضوعاتی نظیر حمل و نقل پاک و ایمنی ترافیک، موجب شده تا برقی‌سازی ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در اولویت پروژه‌های مدیریت شهری قرار گیرد. این کنفرانس و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی آن، فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات با متخصصان و صاحب‌نظران این عرصه و مدیران سایر کلانشهرهای کشور فراهم می‌کند.

همچنین، با استفاده از ظرفیت‌های علمی، نتایج این کنفرانس می‌تواند گام‌های مؤثری در رفع دغدغه‌های مشترک بردارد.این کنفرانس به عنوان یک محفل علمی، فرصت مناسبی برای جمع‌آوری ایده‌های جدید و هم‌اندیشی استادان و متخصصان رشته‌های مختلف با محوریت حمل و نقل و ترافیک فراهم می‌کند.

در این راستا، پروژه‌های اجرایی نظیر طرح جدید ترافیک و طرح پارک حاشیه‌ای، از دیدگاه علمی بررسی و نقاط قوت و ضعف آنها شفاف می‌شود.

همچنین در این کنفرانس اهمیت جابجایی بار و کالا به شکلی دیده شده است که یک محور تخصصی را به خود اختصاص داده است. ارائه مقالات، تجربیات، نقدهای علمی و پیشنهادهای کارشناسی می‌تواند مدیران را در تصمیم‌گیری‌های صحیح و اصلاح قوانین و دستورالعمل‌ها یاری دهد. همچنین، با توجه به بُعد آموزشی و رفتاری ترافیک، این کنفرانس با حضور اهالی علم، فعالان مدیریت شهری، دانشجویان و گروه‌های مرجع فکری و فرهنگی از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی، نقش مؤثری در ارتقاء فرهنگ و ترویج آموزش صحیح در حوزه ترافیک ایفا خواهد کرد.